• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur fördelar ni par ekonomin?

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Det är nog sånt man behöver när man är i skiten. Sen har nog din man varit snällare än förväntan. Med tanke på att du kanske slipper undan kostnader. Men är väl sånt som hör till om man älskar varandra!
Såklart, han har ju fått betala massor med mer än mig. Men han fick även se en stor ändring från mitt håll.. jag sökte hjälp, spelpaus, blev mer ekonomisk när det kommer till mat, bytte jobb och bytte upp mig rejält! Hade jag inte gjort allt det där så hade jag nog fått vara ensam.. och allt har jag gjort utan att han har bett mig. Men iom mitt nya jobb så har jag bonus på runt 50000 per kvartal.. det är ju pengar jag kan lägga på oss och vårat hus... så på ett sätt kan jag ge tillbaka nu och inte lång tid kvar tills jag är fri från mina skulder.. kommer endast ha blancolån kvar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Såklart, han har ju fått betala massor med mer än mig. Men han fick även se en stor ändring från mitt håll.. jag sökte hjälp, spelpaus, blev mer ekonomisk när det kommer till mat, bytte jobb och bytte upp mig rejält! Hade jag inte gjort allt det där så hade jag nog fått vara ensam.. och allt har jag gjort utan att han har bett mig. Men iom mitt nya jobb så har jag bonus på runt 50000 per kvartal.. det är ju pengar jag kan lägga på oss och vårat hus... så på ett sätt kan jag ge tillbaka nu och inte lång tid kvar tills jag är fri från mina skulder.. kommer endast ha blancolån kvar
Men du verkar uppriktigt vara leds på er situation och jag vet inte hur många ggr vi har pratat om det :/ du måste verkligen ta upp det.. ställ ett ultimatum annars. Inget förhållande är värt att riskerar pga pengar
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 283
Mottagna reaktioner
1 110
Poäng
897
Såklart, han har ju fått betala massor med mer än mig. Men han fick även se en stor ändring från mitt håll.. jag sökte hjälp, spelpaus, blev mer ekonomisk när det kommer till mat, bytte jobb och bytte upp mig rejält! Hade jag inte gjort allt det där så hade jag nog fått vara ensam.. och allt har jag gjort utan att han har bett mig. Men iom mitt nya jobb så har jag bonus på runt 50000 per kvartal.. det är ju pengar jag kan lägga på oss och vårat hus... så på ett sätt kan jag ge tillbaka nu och inte lång tid kvar tills jag är fri från mina skulder.. kommer endast ha blancolån kvar

Du har verkligen slitit och kämpat. Bra jobbat! Vilken fin bonus du har☺️ Då ger du ju tillbaka mycket till familjen liksom han med så du får chans att bli skuldfri fortare. Det vinner ju familjen på!
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 283
Mottagna reaktioner
1 110
Poäng
897
Jag stör mig tyvärr på det. Har ju tagit upp det och nu senaste lönen tog jag upp det igen. Sen har ju hon delvis rätt också pga hon inte ska bli drabbad av mina lån. Men vi alla vet ju hur psykiskt jobbigt det är med lån och det är oftast en jobbig bakomliggande orsak till det också
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Jag stör mig tyvärr på det. Har ju tagit upp det och nu senaste lönen tog jag upp det igen. Sen har ju hon delvis rätt också pga hon inte ska bli drabbad av mina lån. Men vi alla vet ju hur psykiskt jobbigt det är med lån och det är oftast en jobbig bakomliggande orsak till det också

men det är fel tycker jag att se det som att hon inte ska bli drabbad av det. Hon har ju valt att vara med dig trots ditt missbruk och dina skulder.

Det betyder inte att hon ska lösa dina skulder men det är något som är fel med hela tankesättet tycker jag. Ni är ju tillsammans och ska dela ett liv tillsammans, klart dina motgångar kommer drabba henne på samma sätt som hennes motgångar skulle drabba dig. Ni är ju i detta tillsammans och måste kunna prata om det.

sen var det inte sådär jättestor skillnad på era löner så vet inte om det är värt att tjafsa om för någon tusing extra.

Men jag kan inte förstå hur hon ser detta som ditt problem när hon väljer att vara tillsammans med dig. Antingen väljer hon att vara en del av problemet och skuldbelägger dig och säger allt är ditt fel osv eller en del av lösningen och finns där för dig och ni kommunicerar med varandra.

jag tror som sagt inte pengarna är problemet även om det till synes verkar vara så utan snarare bristande kommunikation som gör att ni irriterar er på varandra.
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Du har verkligen slitit och kämpat. Bra jobbat! Vilken fin bonus du har☺️ Då ger du ju tillbaka mycket till familjen liksom han med så du får chans att bli skuldfri fortare. Det vinner ju familjen på!

tack :) jag tror inte det är ovanligt att man sliter när man har fått ett wake up call som heter duga.. man vill bara komma tillbaka till livet som var innan. Men oj så arg jag varit på mig själv genom åren... och vad mkt fint jag hade kunna köpt för en miljon.. jaja!

Klart du stör dig på denna eviga pengafråga... du kommer ju ha det väldigt knapert när du själv blir pappaledig? Kan ni inte ta hjälp utifrån? Familjeterapi och rensa luften?
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Får verkligen känslan av att det inte är pengar ni borde prata om egentligen (kanske de där med swishandet för 10tals kronor) men snarare hur ni mår i allmänhet och vad som får er att må dåligt och vad skulle kunna få er att må bättre och varför.

men jag är singel just nu så vad vet jag :axelryck:
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 283
Mottagna reaktioner
1 110
Poäng
897
Det är säkert så med. Att jag inte är tillräckligt tydlig.

Sen är jag den där snälla typen också.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 500
Mottagna reaktioner
1 016
Poäng
867
Jag stör mig tyvärr på det. Har ju tagit upp det och nu senaste lönen tog jag upp det igen. Sen har ju hon delvis rätt också pga hon inte ska bli drabbad av mina lån. Men vi alla vet ju hur psykiskt jobbigt det är med lån och det är oftast en jobbig bakomliggande orsak till det också


Låter i mina öron som att ni borde ha delad ekonomi. Betala hälften av era gemensamma utgifter och gör vad ni vill med resten av era pengar.

Man måste inte ha gemensam ekonomi bara för att man är en familj. Jag skulle säga att man slipper mer tjafs genom att ha varsin ekonomi speciellt om det är så snedfördelat som ni verkar ha det.

En fråga, kommer ni ha samma upplägg när du är pappaledig? Ska hon ge halva sin lön till dig då? Har ni pratat om det?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp